Snöfligeram runt bilder

Har fått många kommentarer och även mail med frågor på hur jag får till snöflingeramen runt mina bilder. Så eftersom intresset är så stort ska jag lära ut mitt knep.

Först måste du ha photoshop samt ladda ner egna penslar. De finns gratis på webben på många olika ställen. Prova att söka på free snow brush photoshop. Sen sparar du penslarna på din dator och öppnar upp photoshop.

Öpnna bilden och lägg på ett nytt lager. I det nya lagret stämplar man sedan snöflingor med penseln. Man behöver inte göra ett nytt lager om man inte vill, men det förenklar jobbet om man tex vill ändra på något i bilden men inte på snöflingorna.


Skuggan med de flikiga kanterna är en effekt som jag lagt till efteråt i ett annat program. När bilden är klar i photoshop sparar du den och lägger till skugga eller annan effekt i PhotoScape som går att ladda ned gratis genom att googla! :-)


Kommentarer
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Hej hej!



Allt bra med er?

Oj vad duktig du är, själv är man helt värdelös på allt det här med tekniska saker:)

Inte ens fast du visar bilder hur man gör fattar jag, tyvärr:( iof har jag bara lightroom vet du om det går o göra i det? :)



Alltså din blogg är nog det finaste jag sett, du är ju super duktig verkligen..



Måste säga att jag är lite avis på dig som är mammaledig, det var bästa tiden i mitt liv:) Meen dottern börjar bli stor nu o nästan alla kompisar går ju på dagis så N fick också börja:)



Förresten gör du designer åt andra?



Ha en underbar Tordag!



Kramar från oss!!

2010-12-16 @ 12:29:10
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: D A H L È N

sv: nej, jag jobbar i Norge och kom hem igår kväll ;) Tack, va roligt att du gillade inlägget :) oh, det värmer att du vill läsa mer hos mej :)

2010-12-16 @ 14:56:22
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

God kväll hjärtat.

Så glad jag blir när man får läsa att du gillar mina inlägg och mina kommentarer till dig :)

Hoppas att allt är bra med dig och din söta familj.Har du köpt klar dina klappar till dina barn eller? Jag är klar till min son men det kommer säkert något litet till fast han inte behöver,så himla svårt att låta bli.Kan lova dig att det var svårt att välja vad han skulle få nu när han fyllde år o nu jul..Men efter om o men så lyckades jag välja ut de..Hade jag fått bestämma så hade jag gett han allt på samma gång och köpt mera till honom.Men än är han så liten och förstår inte..Finns inget roligare än köpa saker till sin prins.Får hoppas att man snart blir gravid igen så man kan skämma bort ett barn till..Älskar barn speciellt när det är sina egna.

Ha en skön och mysig kväll fina du.kram kram

2010-12-16 @ 17:34:51
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mirre

Så fint så, jag är en av dom som härmat dig haha

kramar

2010-12-16 @ 17:59:41
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Viktoria

tack snälla för härligt tips!!

Har länge grunnat på va du har för ram för de finns ju sådana program, men aldrig tänkt tanken att de kunde va en typ av pensel!



kommer nog härmas lite, men de förstår du kanske då du tipsar ;)

Kram

2010-12-16 @ 20:03:32
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: tess

De var några som har gott bakom min rygg och sakt att jag är en dålig människa för att jag har låst bloggen och även att jag är sura på dem för att ja har låst den.

En massa skit som inte stämmer.

Jag valde helt enkelt att låsa den för att ja inte orkar med att blogga på ett tag

men får bara en massa skit för de.



Men va fan förlåt är fortfarande arg varför tar man ens ider och bilder från någons blogg för?

Förstår inte varför man inte kan ha den ifred för..



I äns blogg som är man äger och vill eller kunna skriva av sig i utan att få en massa skit för de är så mycket fel. Man behöver kanske inte skriva skit om någon annan med mera.



De ja menar att de är din blogg dina bilder o texter och ingen annan ska gå ta de i från någon utan att fråga lov först..



Lite tråkigt så jag förstår dig också varför du fick låsa den innan trist...



Förästen vilken mysig vinter blogg du har fått =)



Många kramar tillbaka.

2010-12-16 @ 21:27:34
URL: http://cutetess.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det är jättefin du gjorde.. :).

2010-12-17 @ 10:04:08
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Anna

Åå nu har jag äntligen testat och det var ju så roligt och enkelt. Vet att du har fullt upp men jag undrar om du har den exakta länken till där du hittade dina snöflingor. Tyckte inte de jag hittade var riktigt lika fina...

Kram och glad 4:e advent!

2010-12-18 @ 23:17:25
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Jag kom på att jag glömde svara på din fråga angående molnklänningarna jag köpte till Alva, jag betalade 175 kr st för dem!



Tack så mycket för tipset ovan också, jag har suttit i några veckor nu och försökt lära mig photoshop på kvällarna så det går långsamt framåt! Men det är så himla mycket att lära sig, men kul är det! Jag önskar bara att jag hade mer tid :) Kram Elin

2010-12-19 @ 21:26:05
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag menar själva skuggningen.. :)

Men nu ser jag, ska ladda ner photoscape!

Ha en bra dag!

Kram

2010-12-29 @ 11:07:46
URL: http://minusaresa.blogg.se/


Följ min blogg på bloglovin!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0