Fotobok!

Nu måste jag verkligen skärpa mig och ta tag i alla bilder som vi (mest jag då) fotat genom åren. Har inte framkallat sedan lille P var runt året... Bilderna har vi flera backuper på, dels i våra datorer och dels på 2 externa håddiskar samt på cd. Men det vore ju trevligt att ha en pärm att blädra i.

Scrapbooking är inget för mig, möjligen om jag gör det digitalt men att sitta o pilla med papper skulle jag bli för rastlös av att göra. Så istället ska jag göra fotoböcker och börjar med att göra en fotobok till P.

Har ni där ute någon bra sida att rekommendera för det? Viktigt för mig är att bilderna vid framkallningen ej genomgår ngn autokorrignering eftersom mina bilder redan blivit korrigerade i PS. Så det blir jättefel om man låter dem framkallas med extra korr, bilderna blir mörka och får starka färger som inte ser klokt ut. Vilket jag får dåndimpen av!

Kommentarer
Postat av: Nina & Co

Hej!



Jag har rätt höga krav på tryck och färg när det gäller fotoböcker.

http://fotobok.com/ har jag varit nöjd med.

eller apples egna böcker via iphoto om du har Mac.

Har hört mycket bra om dessa oxå http://www.myphotobook.se/ men inte provat själv.

Lycka till :)

2010-02-11 @ 13:28:00
URL: http://blogg.ninathomson.se
Postat av: Jossan

Tusen och åter tusen tack Nina för tipsen, ska genast kolla in!

2010-02-11 @ 20:28:18
Postat av: Emma Svensson

Jag håller på med en i Fuji...vet dock inget om hur den blir men jag har en länk som ger en gratis fotobok, du kan få länken om du vill testa? Men man får va snabb erbjudandet gäller tom 28 februari....Mne vet du va jag tycker du ska göra? Jag tycker du ska göra en fotobok med massa av dina bilder blandade! Förstår ju att du vill göra på barnen men jag tycker du ska göra båda och!!! SÅ kan du ha den med dina "arbetsbilder" som blädderbok hemma för dina kunder ;)



Kram

2010-02-12 @ 13:48:28
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tack Emma, gratis fotobok är ju aldrig fel, perfekt som prova-på-bok. Portfoliobok var en bra idé också! Du får gärna skicka länk! :-)

2010-02-13 @ 10:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Idag:
Nu:
RSS 2.0